فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه در صدد ضربه زدن هست پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۶۷۶ شرکت رسیده است رئیسی به مناسبت روز دختر در ورزشگاه آزادی: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند وزیر امور خارجه کشورمان: خواسته ایران و مصر برقراری روابط دیپلماتیک است رئیس مجلس: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد زخمی شدند وزارت خارجه روسیه: حمله اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح
سرخط خبرها

عیسی کلانتری کیست؟+ بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۱۴۴۵۳۱
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
عیسی کلانتری کیست؟+ بیوگرافی و سوابق
عیسی کلانتری متولد سال ۱۳۳۱ در مرند، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در دولت دوازدهم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی کلانتری متولد ۱۳۳۱ شهر مرند در استان آذربایجان شرقی است. وی، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده است.

بیشتر بخوانید: 

بازداشت عیسی کلانتری به اتهام جاسوسی صحت دارد؟+ توضیحات

او وزیر کشاورزی در دولت‌های اول و دوم مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی بوده که به دلیل ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی کار وزارت را رها کرد و از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی بخش کشاورزی، دبیرکل آن شده و تا کنون در این سمت فعالیت می‌کند.

تحصیلات

عیسی کلانتری از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۴ و در دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه دوره کارشناسی زراعت، اصلاح نباتات را گذراند. او سپس کارشناسی ارشد فیزیولوژی زراعی را در دانشگاه نبراسکا و دکتری فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی را در سال ۱۳۶۰ در دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا طی کرد.

سوابق جرایی

کلانتری بیش از ۱۲ سال و در دولت‌های پیشین وزیر کشاورزی ایران بوده است. وزیر کشاوزی در سال پایانی دولت‌های میرحسین موسوی، وزیر در دولت‌های اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی و همچنین وزیر کشاوزی در ۳ سال اول دولت اول محمد خاتمی، دوران مسئولیت وزارت کشاورزی عیسی کلانتری است. او همچنین پس از ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی و از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل صنفی-سیاسی بخش کشاورزی، دبیرکل آن شد.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه

در ۲ بهمن ۱۳۹۲، حمید چیتچیان وزیر نیروی دولت یازدهم، اعلام کرد که ستاد احیای دریاچه ارومیه به دبیری عیسی کلانتری تشکیل شده است تا به بررسی راهکار‌های احیای دریاچه ارومیه بپردازد.

عیسی کلانتری به مدت ۴ سال و در دولت یازدهم رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه بود. پس از آغاز دولت دوازدهم او به ریاست سازمان محیط زیست منصوب شد، اما فعالیت خود را در مقام ریاست ستاد احیاء حفظ کرد و ادامه داد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

حسن روحانی در دولت دوم خود عیسی کلانتری را به جای معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد. کلانتری اولویت اول محیط زیست ایران را مشکل آب می‌دانست. 

سایر سوابق اجرایی

۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵- مدیر گروه پژوهشی امور کشاورزی در مرکز تحقیقات استراتژیک مصلحت نظام

۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵- مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

۱۳۶۷ تا ۱۳۷۹- وزیر کشاورزی

۱۳۶۸ تا ۱۳۶۲- سرپرست و مدرس گروه‌های زراعت و باغبانی دانشگاه تربیت مدرس

۱۳۷۵تا ۱۳۶۹- رییس شورای جهانی غذا (World Food Council) به انتخاب وزرای کشاروزی جهان وابسته به سازمان ملل

۱۳۷۲ تا ۱۳۶۹- رییس کمیته ملی المپیک ایران

۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷- مدیر عامل و رییس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان

۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴- رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران

۱۳۶۲ تا ۱۳۶۷- رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال کشور

۱۳۶۱- رییس سازمان ترویج کشاورزی ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->